Sunday, April 14, 2013

KNIBBEL No.39 - TOT WIE MOET ONS BID?

Beste Dirk,
Dankie vir jou brief en jou vrymoedigheid om te vra.

1. Daar kan min twyfel oor wees dat ons in die eerste instansie - dus as ‘‘n reël - ons gebede tot die Vader moet rig. Sekerlik is die modelgebed die Ons Vader (““só moet julle bid””). Ook Paulus rig sy gebede meestal tot die Vader (Rm 1:8; 1Kor 1:4; Ef 3:14; 2Ts 1:11-12; Filemon 4vv). Die kroon van ons voorreg as Christene is dat ons met die Vader versoen is en dat ons vrymoedigheid mag hê om in die heiligdom in te gaan - deur die bloed van Jesus en op grond van Sy hoëpriesterskap (Hb 10:19vv).

2. Ek is egter oortuig daarvan dat dit nie verkeerd is nie om ook tot die Here Jesus te bid - al sou dit meer die uitsondering wees as die reël. Die dissipels het Hom meermale aanbid - veral na Sy opstanding (Mt 28:9; Lk 24:52; Jh 20:28). Ek is egter ongemaklik onder iemand se gebed wat nét tot die Here Jesus bid.

3. Daar is feitlik geen, indien enige, voorbeelde in die Skrif van gebed tot die Heilige Gees nie. Hy is egter ook volwaardig God en dit sou sekerlik nie verkeerd wees om per geleentheid die Heilige Gees in gebed aan te spreek nie - spesifiek wanneer dit gaan oor werk wat Hý doen. Maar dit sal die uitsondering wees. Die Gees het primêr gekom om Christus te verheerlik (Jh 16:14). Hy is as ‘t ware die skaam Persoon van die Drie-eenheid wat nie die aandag op Homself soek nie, maar op die Seun.

4. Uiteindelik moet ons “intelligent” bid. Elkeen van die drie Persone van die Drie-eenheid vervul ‘n bepaalde rol in die uitwerk van God se raads- en verlossingsplan. Weliswaar is Hulle al drie by alles betrokke, maar in ‘n spesifieke saak is een van die drie gewoonlik voorop. In die uitverkiesing is die Vader byvoorbeeld voorop - ons sal Hóm dus daarvoor dank. Dit geld ook ons versorging. Maar as dit gaan oor die hemelse voorspraak vir ons, is dit Christus wat dit doen - en gebede (veral dankgebede) wat daarmee verband hou sal tot Hom gerig word (maar natuurlik, dis die Vader wat verhoor!). Die punt is, ons moet volgens die geopenbaarde Skrifwaarheid bid. Dit moet begripvol, nugter en eg wees. Maar vir seker sal ons in die eerste instansie tot die Vader bid.

Ek hoop dit help so ‘n bietjie.
Hartlike groete,
Nico van der Walt

No comments:

Post a Comment