Friday, May 27, 2011

KNIBBEL No.2 - VERBYSTERENDE SOEWEREINITEIT


U het my gevorm, my aanmekaar geweef in die skoot van my moeder.
Ek wil U loof, want U het my op ‘n wonderbaarlike wyse geskep. Wat U gedoen het, vervul my met verwondering. Dit weet ek seker:
geen been van my was vir U verborge toe ek gevorm is waar niemand dit kon sien nie, toe ek aanmekaargeweef is diep in die moederskoot.
U het my al gesien toe ek nog ongebore was, al my lewensdae was in U boek opgeskrywe nog voordat ek gebore is.
Hoe wonderlik is U gedagtes vir my, o God, hoe magtig hulle almal!
As ek hulle sou wou opnoem, hulle is meer as wat daar sand is, en as ek daarmee klaar is, sou ek nog steeds met U te doen hê.
Ps 139:13-18

Dit is God se soewereine prerogatief om te skep - of om nié te skep nie.
Elke geboorte is die gevolg van 'n bepaalde vroulike eiersel wat deur 'n bepaalde manlike spermsel bevrug is.
My genetiese samestelling hang af van wátter spermsel my moeder bevrug het. So 'n bevrugting vind nie elke keer plaas nie, maar as dit wel gebeur, is dit deur een van die miljoene spermselle wat by 'n gegewe geleentheid teenwoordig is en elkeen van hulle sou dit eweneens kon doen. Dink daaraan: as dit 'n ander sperm was, het iemand anders met 'n ander genetika ontstaan!
In 'n proses van ongelooflike presisie word 'n bevrugte eiersel d.m.v. chromosome en gene van 'n chemiese bloudruk voorsien wat die verdere ontwikkeling van daardie mens vorentoe grootliks beheer. Dit bepaal hoe die selle sal verdeel en vermenigvuldig, hoe hulle in weefsel, bene, ledemate, organe en sintuie sal ontwikkel. Dit bepaal of so 'n mens manlik of vroulik sal wees, wit of swart, groot of klein, slim of dom, atleties of lomp. Dit bepaal die persoonlikheidstrekke, besondere aanlegte en temperamentele geneigdhede. Dit maak van so 'n persoon die unieke, unieke, unieke mens wat hy of sy is!
Wat meer is, wie en wat ek is, word nie slegs bepaal deur die fyn en eksakte detail van my bevrugting nie. Dink net aan alles wat dit moes vooraf gaan sodat ek die mens kan wees wat ek is! As groot-oupagrootjie sy verlowing met groot-oumagrootjie verbreek het om met 'n ander jeugliefde te trou, het ék nie vandag bestaan nie. En niemand sou my gemis het nie!
Elke keer as een bepaalde spermsel 'n bepaalde eiersel bevrug, ontstaan 'n mens wat tot in ewigheid sal bestaan. Dit geld nie net die onuitspreeklik bevoorregtes wat die ewige saligheid sal beërf nie; dit geld ook (oorweldigend!) alle ander mense.1 By hierdie skepping van 'n mens is ander mense as medewerkers betrokke - die ouers (en voorouers!). Hoe hierdie menslike medewerking ook al geskied - in heiligheid of in sondige wellus - God regeer onverstoorbaar soewerein bo-oor alles!
Op laasgenoemde werp die Here Jesus se geslagsregister in Matteus 1 insiggewende lig. Slegs vier vrouens (voor Maria) word genoem, en oor elkeen hang 'n vraagteken van behoorlikheid: Tamar; Ragab; Rut; Batseba ("die vrou van Urija", sodat ons nie vergeet nie).2

Waar staan jy? Óf ... Óf
Dit staan so vas soos die berge: óf God is volledig in beheer van alles, tot in die fynste besonderhede; óf Hy moet met krisisbestuur poog om die geskiedenis te stuur volgens Sy wil.
Per definisie kan die verloop van die geskiedenis net vasgelê wees indien één soewerein regeer. Die oomblik as 'n tweede onafhanklik begin werk - wat staan nog miljoene - het selfs God nie absolute beheer oor die verloop van sake nie. En dan kan ook Hy nie presies weet waar en wanneer alles gaan eindig nie.
Baie mense aanvaar dat God inderdaad die groot, histories-bepalende gebeure beheers. Dat Hy egter by die nietige betrokke is, kan hulle nie aanvaar nie. Maar uit bogenoemde volg dit onontkombaar: as God nie die geringe beheers nie, het Hy ook nie volkome beheer oor die groot dinge nie. Iets so infinitesimaals klein soos die bymekaarkom van 'n bepaalde spermsel en 'n bepaalde eiersel kan immers enorme historiese betekenis hê.
Dink net: as in Adolf Hitler se geval 'n ander een van die miljoene spermselle wat teenwoordig was die bepaalde eiersel bevrug het, is Adolfina Hitler dalk gebore. Of as sy ma die betrokke aand hoofpyn gehad het en ontvangenis eers ‘n maand later plaasgevind het, het hiérdie Hitler dalk ‘n balletdanser geword. En dan het ons waarskynlik nie 'n Tweede Wêreldoorlog gehad nie. Hoe anders sou die geskiedenis nie verloop het nie. En miljoene sou veel langer bekeringstyd gehad het!
Nog meer duiselingwekkend: God se verbysterende detail-regering strek terug oor die ontvangenis en lewens van al my voorsate - regdeur tot by Sy uitverkiesende raadsbesluit voor die grondlegging van die aarde!
Waarlik, as ‘n Christenman en sy vrou intieme gemeenskap het, veral as hulle poog om swanger te raak, is dit ‘n heilige saak. Bykans neem dit sakramentele dimensies aan! In die proses is hulle medewerkers van Sy ewige raadsplan!
Watter lig werp hierdie saak nie op die skrikwekkend onheilige praktyk van aborsie nie! Hoe glashelder verlig dit nie die kwelvraag van baie oor wanneer die lewe van ‘n fetus begin nie? Eers op tien weke? Twintig weke?
Nico van der Walt

No comments:

Post a Comment