Thursday, June 16, 2011

KNIBBEL No.23 - LAAT ONS JESUS CHRISTUS SE EWIGHEIDSGERIGTHEID NAVOLG

VAN DIE HERE JESUS SÊ DIE HEBREËRSKRYWER: "Ter wille van die vreugde wat vir Hom in die vooruitsig was, het Hy die kruis verduur sonder om vir die skande daarvan terug te deins ... " (Hb 12:2). Ook Hy was dus ingestel op die loon wat na kruis en opstanding op Hom gewag het.
Hierin het Paulus sy Here nagevolg: "Almal wat aan ’n wedstryd deelneem, ontsê hulleself allerlei dinge. Hulle doen dit om ’n verganklike oorwinnaarskroon te verkry, maar ons ’n onverganklike. Ek hardloop dan ook soos een wat nie van sy doel onseker is nie; ek slaan soos ’n bokser wat nie in die lug slaan nie. Maar ek oefen my liggaam en bring dit onder beheer, sodat ek nie ander tot die stryd oproep en self nie kwalifiseer nie" (1Kor 9:25-27). As hy in die voorafgaande vers sê dat net een die prys in 'n gewone wedloop ontvang, en dat ons só moet hardloop dat ons sekerlik die prys sal kry, moet ons hom nie verkeerd verstaan nie. Hy bedoel nie daarmee dat net één van Jesus se dissipels uiteindelik bekroon gaan word nie. Hy bedoel dat ons met dieselfde gesindheid moet hardloop as 'n atleet wat alles in die stryd werp om die prys te kry. In die Comrades-maraton wil die meeste atlete net klaar maak, maar enkeles is amper fanaties daarop ingestel om dalk te wen, of om ten minste 'n goue medalje te kry. Wat Paulus hier sê, is dat elkeen van ons die gesindheid moet hê van iemand wat "gaan vir goud". En inderdaad was die lourierkrans deurgaans in die apostels se visier.
Om in die lig van die ewigheid te leef, is volgens die Nuwe Testament een van die uitstaande kenmerke van 'n ware gelowige se lewe. Matteus 24-25 staan bekend as die Here Jesus se profetiese rede. Onder meer praat Hy oor die wederkoms en hoe ons as Sy dissipels dit moet tegemoet gaan. Wat Hy sterk beklemtoon, is dat niemand vooraf sal weet wanneer die wederkoms gaan plaasvind nie. Daarom moet ons altyd waaksaam en gereed lewe. Hy sluit dan af met vier gelykenisse wat so 'n lewe van waaksaamheid belig. Hoewel elkeen sy eie fokuspunt het, sou mens kon sê dat die oorkoepelende tema dít is: leef in die lig van die ewigheid!
Die groot Amerikaanse prediker en teoloog, Jonathan Edwards, het gereeld gebid: "Lord, please stamp eternity on my eyeballs!"
Nico van der Walt

No comments:

Post a Comment